Študija primera

Volkswagen Autoeuropa svojo proizvodno učikovitost povečuje s 3D tiskom

Volkswagen Autoeuropa, v katerem teče proizvodnja znanih avtomobilskih modelov, kot sta Scirocco in Sharan ter iz katerega letno zapelje 100.000 avtomobilov, 3D tisk uporablja za preobrazbo svojih proizvodnih procesov.

Robi Rep Objavljeno 10.07.2020

V tovarni Volkswagen Autoeuropa 3D tiskajo pripomočke za proizvodnjo, ki jih dnevno uporabljajo na proizvodni liniji. S tem odpravljajo potrebo po zanašanju na zunanje dobavitelje ter občutno zmanjšujejo stroške in čas, potreben za dobavo orodij, pritrdil in držal. 

3D tisk pripomočkov za proizvodnjo

Primer Volkswagen Autoeurope razkriva, kakšno vrednost ima 3D tisk v avtomobilski industriji. Medtem ko smo včasih 3D tisk povezovali z ustvarjanjem prototipov, ima zdaj velik potencial v panogah, kjer se uporabljajo orodja, pritrdila in držala ter drugi pripomočki za proizvodnjo.  

S 3D tiskom lahko ustvarimo kompleksne oblikovne zasnove ter jih brez dodatnih stroškov in izjemno hitro prilagajamo glede na vsakokratne zahteve. Pri tem se nam ni potrebno ozirati na stroške in čas, ampak zgolj na uporabnost in zmogljivost.

Zaščita za pritrjevanje koles je pred uvedbo 3D tiska stala 800 €, s 3D tiskalniki pa jo v Volkswagen Autoeuropa izdelajo za 21 €. Čas izdelave se je zmanjšal iz 56 na 10 dni.

Zunanji dobavitelji

Preden so uporabljali 3D tiskalnike Ultimaker so se v Volkswagen Autoeurope za proizvodnjo orodij, pritrdil in držal zanašali na zunanje dobavitelje. Tovrstna podjetja so za izdelavo modelov in proizvodnjo orodij potrebovala več tednov, kar je negativno vplivalo na proizvodnjo.

Najem zunanjih izvajalcev se je izkazal za drag, še posebej v primerih, ko so bile potrebne spremembe oblikovne zasnove. Pri razvoju proizvodnih pripomočkov Volkswagen Autoeurope pogosto uporablja pristop »poskusov in napak«, ki pa v primeru sodelovanja z zunanjimi izvajalci ni praktičen. 

Prihranek časa in denarja s 3D tiskom

Od leta 2014, ko je Volkswagen Autoeurope vpeljal 3D tiskalnike Ultimaker, sam proizvede 93% vseh orodij, ki so bili pred tem izdelani s strani zunanjih dobaviteljev. S prehodom na delo s 3D tiskalniki je Volkswagen Autoeurope prihranil 91% pri stroških proizvodnje orodij, in zmanjšal razvojni čas za 95%. 

Luis Pascoa, vodja pilotne proizvodnje v Volkswagen Autoeurope dodaja, da "le s tiskom velike količine orodij pridobimo nazaj prvotno investicijo.'' Zgolj v letu 2016 je podjetje prihranilo 150.000 €.  

Prvotna investicija v tiskalnike Ultimaker se je podjetju povrnila v dveh mesecih. Poleg prihranka časa in denarja, so 3D natisnjeni pripomočki bolj ergonomični ter omogočajo večjo produktivnost zaposlenih, ki jih uporabljajo. Hkrati lahko povratne informacije uporabnikov pripomočkov razvojniki takoj uporabijo v naslednji verziji pripomočka. 

Orodja, ki jih Volkswagen Autoeurope izdeluje s pomočjo 3D tiska, so obravnavana kot ena izmed boljših praks skupine Volkswagen. 

Izdelava pripomočka za pritrjevanje značke je pri zunanjem izvajalcu trajala 35 dni in stala 400 €. S 3D tiskom je bil projekt končan v 4 dneh, cena kosa pa se je spustila na pičlih 10 €.  

Spremembe poteka dela

S proizvodnjo orodij znotraj organizacije lahko Volkswagen Autoeurope preskoči oddelek nabave in razvija ideje za nova orodja ali za izboljšanje že obstoječih skupaj z zaposlenimi. Vse to pred vpeljavo 3D tiskalnikov Ultimaker v proces dela ni bilo mogoče.

Novo orodje je natisnjeno čez noč, drugi dan pa je že lahko testirano na montažnih linijah. Povratna informacija je lahko vključena v ponovitve dizajna, vse dokler orodje ni popolno. Ko je, se lahko natisne v neomejeni količini in z nizkimi stroški. 

3D tisk in proizvodnja

3D tisk omogoča revolucijo proizvodnje. 3D tiskalnik omogoča, da so prototipi, orodja in končni izdelki izdelani hitro ter z manjšimi stroški kot s klasičnimi pristopi in z zunanjimi izvajalci. Z namiznim 3D tiskanjem lahko proizvodna podjetja poenostavijo svojo proizvodnjo in dosežejo večjo učinkovitost kot kadarkoli prej.  

Volkswagen Autoeurope ob tem dokazuje, da 3D tisk lahko prinese revolucijo v proizvodni proces avtomobilskih podjetij.